perjantai 25. lokakuuta 2019

Haasteita ja viivästyksiä

Ensimmäisenä pahoittelut kaikille, ettemme ole hetkeen postanneet tänne blogiin mitään.

Alkuperäisten suunnitelmien mukaan ajattelimme, että olisimme jo saaneet julkaistua Lauttasaaren linjastoluonnoksen tähän mennessä. Tässä on kuitenkin ollut pieniä haasteita matkassa ja edelleen selvittelyssä on muutamia kriittisiä pysäkkiasioita. Ennen kuin nämä varmistuvat, emme valitettavasti voi julkaista luonnosta.

Yritämme saada luonnoksen julki lähiviikkojen aikana. Tässä samalla olemme myös suunnitelleet yleisötilaisuutta Lauttasaareen. Tulemme tiedottamaan luonnoksesta ja yleisötilaisuudesta laajasti HSL:n kanavissa ja täällä blogissa, joten pysy kuulolla!

6 kommenttia:

  1. Hei!

    Olette sulkeneet kommentointimahdollisuuden Haagan linjastosuunnitelmasta kokonaan ja muuttaneet Vihdintien ja Hämeenlinnanväylän linjastosuunnnitelman blogin kommentointimahdollisuuden mahdolliseksi ainoastaan Google-tunnuksen omistaville.

    Yritättekö näin vaientaa saamanne kritiikin? Onko teidän julkisen sektorin toimijana asiallista vaatia asiakkailta Google-tunnuksen rekisteröimistä, että pystyy osallistumaan julkiseen keskusteluun linjastomuutoksista?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei,

      ja kiitos viestistäsi. Haagan linjastosuunnitelman blogin kommentointi oli suljettuna 4.-18.11. Suljimme kommentoinnin 4.11. sen takia, että linjastoluonnoksen kommentointiaika päättyi 3.11. Kerroimme postauksen yhteydessä, että kommentointimahdollisuus on toistaiseksi pois päältä. Keskityimme käymään läpi linjastoluonnoksesta saatua palautetta ja tekemään muutoksia linjastoluonnokseen. Nyt kun 18.11. julkaisimme muokatun luonnoksen, niin avasimme samalla kommentoinnin.

      Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelmassa kommentointi vaatii Google-tunnuksen. Syynä on se, että kommentointi ei ole aiemmin pysynyt asiallisena, kun kommentteja on saanut jättää "nimettömästi". Meillä ei ole resursseja tarkistaa jokaista kommenttia etukäteen, ja lisäksi tällöin kommenttien päivittyminen sivulle saattaisi venyä useisiin päiviin ja eritoten viikonloppujen aikana. Kuitenkin toisen linjastoluonnoksen kommentoinnin ajaksi sallimme kommentoinnin myös ”nimettömästi”, koska silloin nimenomaan keräsimme palautetta. Nyt kommentointi on jälleen avattu, mutta se on mahdollista vain Google-tunnuksella.

      Meillä on myös vaihtoehtoisia kanavia, mitä kautta palautetta voi jättää tämän blogien lisäksi. Jos ei voi eikä halua kommentoida blogiin, niin meille voi lähettää palautejärjestelmämme kautta viestiä. Tällöin kannattaa otsikoida viesti linjastosuunnitelman mukaan, jotta saamme viestin ajoissa oikeille henkilöille. On myös mahdollista antaa palautetta palvelupisteillämme tai soittaa asiakaspalveluumme.

      Poista
  2. Gyldenintien bussi liikenne yksisuuntaiseksi, vain pohjoisesta etelään - Bussit Lauttasaaren kauppakeskukselle Särkiniementietä:
    Perustelut: Särkiniementieltä tulevilla busseilla on suuria vaikeuksia kääntyä oikealle TallberginPuistotielle ja taas seuraavista valoista Gyldenintielle. Ko. risteyksessä paljon liikennettä (esim. päiväkotiin menijät) joka aiheuttaa paljon vaaraa jalankulkijoille. Olisi huomattavasti sujuvampaa bussien kulkea suoraan ja jättää metromatkustajat Särkiniementielle (Metriasemalle voisi avata toisen sisäänkäynnin ko. puolelle), jonka jälkeen bussit kääntyisivät oikealle Lauttasaarentielle ja ostoskeskukselle!
    yst. terv.
    jorma.kastinen@gmail.com

    VastaaPoista
  3. Miksi ihmeessä linja 20 halutaan vetää Punavuoreen, kun jo linjan 21 kohdalla reitti on todettu tarpettomaksi? Jos Punavuoresta väkisin halutaan suora yhteys Ruoholahteen, niin tähän tarkoitukseen voisi käyttää bussia 15, joka nykyisin näyttää kulkevan tyhjänä. Punavuoresta on jo monia bussi- ja raitsikalinjoja ja niistä hyvät vaihtoyhteydet.

    Lauttasaaresta tärkein on suora yhteys Helsingin keskustaan, ei Punavuoreen.

    VastaaPoista
  4. Hei!

    Suunitelma täyttää liikenteellisiä ja liikunnallisia aukkoja, joita nykykäytännössä on. Tietysti esim. Lauttasaaren itäreunalla asuvana ratkaisevaa on paitsi vuorovälit, erityisesti pysäkkien sijainnit. Tässä mielessä on tärkeää, että Meripuistotiellä olevat pysäkit, joita nyt käyttää vain yövuoro 20N, tulevat myös päivävuoron 21 käyttöön.

    Terveisin

    VastaaPoista
  5. Maamonlahdessa asuvien pitkää matkaa mihin tahansa kulkuvälineeseen ei vieläkään löydy helpotusta, n. kilometri kävelyä sekä metrolle että bussille. Eikö joku liityntäbussi voisi kiertää Pohjoiskaaren kautta kuten ennen palvelubussi? Myöskään kaupunkipyöristä ei ole tässä mitään apua kun lähin pyöräasema on kilometrin päässä Mutteria vastapäätä tai metroasemalla.

    VastaaPoista